Toimitusehdot 2017-05-11T19:47:07+00:00

1. Rekisteröityminen Lelut24 lelukauppaan (vapaaehtoista)

1.1. Lelutilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä eli on vapaaehtoista, mutta suositeltavaa koska seuraavalla kerralla tilauksen tekeminen on helpompaa ja voit tarkastella aiempia tilauksiasi.

1.2. Rekisteröitymällä asiakas antaa suostumuksensa siihen, että Lelut24 rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Lelut24 :n asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Lelut24 sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmansille osapuolille. Lelut24 voi kuitenkin lähettää uutiskirjeitä.

1.3. Kuluttajan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta leluja tilatessaan.

2. Tilauksen sitovuus

2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse tai puhelimitse. Kuluttaja sitoutuu leluja tilatesssaan tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi. Tilausvahvistus lähtee välittömästi ja automaattisesti asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoiteeseen asiakkaan hyväksyttyä tilaus. Jos et saa vahvistusta, tarkista asiakastiedot (vaatii rekisteröitymisen).

2.2. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta.

3. Hinnat

3.1. Lelujen voimassaoleva hinta on hinta, joka on Lelut24 :n hinnastossa. Voimassaoleva hinta on euroissa (EUR). Lelut24 pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.

3.2. Tilaukseen lisätään postikulut, jonka jälkeen asiakas maksaa kokonaissumman. Postikulujen määrän näet kun menet ostoskoriin ja sieltä kassalle.

3.3 Mikäli asiakas haluaa noutaa lelut liikkeestä (Kauppakeskus Kolmikulma – Jyväskylä), silloin emme veloita siitä minkäänlaisia kuluja. HUOM! Verkkokaupasta tehdyt tilaukset ovat noudettavissa viimeistään seuraavana päivänä liikkeestä. Lähetämme viestin kun tilatut tuotteet voi noutaa, kysy leluja kassalta.

4. Toimitus
4.1. Lelutilaukset pyrimme toimittamaan mahdollisimman nopeasti, suurin osa tilauksista lähtee meiltä samana päivänä. Tällöin tuotteet ovat (normaalisti) perillä seuraavana päivänä (riippuen Postin ja Matkahuollon toimituksesta).

4.2. Mikäli kuluttaja ostaa leluja, joille Lelut24 on ilmoittanut eri toimitusajat (mm. ennakkomyynti- ja tilaustuotteet), toimitetaan koko lelutilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

4.3. Lelut24 toimittaa leluja pääsääntöisesti Suomeen (sopimuksesta myöskin ulkomaille). Kaikki Lelut24 :n toimitukset tapahtuvat Postin tai Matkahuollon välityksellä, elleivät kuluttaja ja Lelut24 muuta erikseen sovi. Toimitukset myös Ahvenanmaalle (ota tällöin yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu@lelut24.fi, saat ohjeet tilauksen tekemiseen)

4.4 Saat aina tilauksesta seurantakoodin sähköpostitse heti kun tilaus on meillä käsittelyssä. Posti ja Matkahuolto lähettää myöskin tekstiviestin ilmoittamaasi puhelinnumeroon kun paketti on noudettavissa. Paperiversiota paketin saapumisesta noudettavaksi ei välttämättä enää toimiteta.

4.5 Huom! Jos et ole saanut tilaamaasi lelupakettia (tekstiviesti -ilmoitusta että pakettisi on noudettavissa) muutaman arkipäivän sisällä tilauksesta, mene www.posti.fi tai www.matkahuolto.fi ja syötä seurantakooodi tarkistaaksesi missä paketti viipyy. Posti ja Matkahuolto säilyttävät pakettia n. 2 viikkoa noutopaikassa, minkä jälkeen se palautuu lähettäjälle (Lelut24). Joskus sattuu niin että Postin tai Matkahuollon automaattinen tekstiviestin lähetys (Paketti noudettavissa -viesti) ei onnistu, tästä syystä on tärkeää että asiakas itse huolehtii pakettien kulun seuraamisesta ja saapumisesta.

4.6 Postin pakettiautomaatti : Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Katso lähin automaatti. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä paketin saapumisesta (lokerokoodi) ja voit noutaa lähetyksesi automaatista heti. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Lue lisää pakettiautomaatista www.posti.fi/smartpost

5. Maksuehdot

5.1. Maksu tapahtuu seuraavaa maksutapoja käyttäen:

a) Checkout maksunvälityspalvelu. Voit valita minkä tahansa Checkout maksunvälityspalvelun tarjoamista pankeista. Tilaus toimitetaan heti. Nyt lisätty Checkout -maksuvaihtoehtoihin Joustoraha, jolla saat täysin korotonta maksuaikaa ostoksille 14 vuorokautta. Lue lisää www.joustoraha.fi

b) Pankkisiirto. Tilauksen tehtyäsi saat heti sähköpostiin tilausvahvistuksen ja maksutiedot. Maksettuasi tilauksesi ja kun maksusuoritus näkyy tilillämme, postitamme lelut.

c) Everyday – joustoluotto – joustava maksutapa

1. Laskulla kertasuorituksena

Ei lisäkuluja, mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä, todellinen vuosikorko tällöin on 0 %.
Eräpäivä seuraavan kuukauden lopussa,keskimäärin 45 pv korotonta maksuaikaa.
2. Kuukausierissä

Minimilyhennys 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20€.
Eräpäivän jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan kuukausikorkoa 5 %.
Tyypillisen 500€:n luottosumman todellinen vuosikorko on 48,52 %.
EVERYDAY -VERKKOMAKSU, KOROTONTA MAKSUAIKAA TAI OSAMAKSU
Maksettaessa Everyday-verkkomaksulla, Lelut24 toimii tuotteiden ja palveluiden myyjänä ja vastaa tuotteiden toimituksista sekä niihin liittyvistä reklamaatioista. Everyday -verkkomaksu toimii maksutapana, laskuttaa asiakasta ja on maksun saaja.

Everyday -verkkomaksu
puh. 020 741 2030 arkisin klo 9 – 20.
Asiakaspalvelumme palvelee myös sähköpostitse: asiakaspalvelu@everyday.fi

MAKSAMINEN EVERYDAY-VERKKOMAKSULLA
1. Valitse Everyday maksuvaihtoehdoksi
2. Tunnistaudu verkkopankkitunnuksillasi
3. Hyväksy maksu

Tässä kuussa tehdyt ostot laskutetaan ensi kuun lopussa. Laskun maksun yhteydessä voit valita maksatko ostoksen osamaksulla vai korottomasti kerralla. Käyttäessäsi Everyday-verkkomaksua, saat myös Everyday-luoton käyttöösi. Voit nostaa luotosta haluamiasi summia tilillesi tai ostaa sillä verkossa.

Lisätietoja http://www.everyday.fi/verkkomaksu

Everyday-laskulla maksaminen on helppoa. Valitse maksutavaksi Everyday ja vahvista tilaus. Siirryt tunnistautumaan verkkopankkitunnuksilla (toimii kaikkien pankkien tunnuksilla) ja tunnistuksen jälkeen vahvistat maksun. Saat tuotteen ensin – maksu laskulla viimeistään seuraavan kuukauden lopussa eli ostoksellasi on keskimäärin 45 vuorokautta korotonta maksuaikaa ilman laskutuslisää. Mahdollisuus myös 3 kuukauden osamaksuun. Asiakkaan kirjautuminen palveluun tapahtuu omilla pankkitunnuksilla, joten Everyday -lasku on vain yksityishenkilöille. Luottotiedot tarkistetaan automaattisesti OPR-Vakuus Oy:n toimesta. Tilaaminen laskulle ei valitettavasti onnistu jos luottotiedot eivät ole kunnossa. Myös toimitusosoitteen on oltava oma. Ostoksen maksimisumma on 2000 euroa. Rahoituksen hyväksyminen näkyy meillä heti ja tilaus lähtee saman tien jatkokäsittelyyn. Mikäli teillä on kysyttävää rahoituksen myöntämisestä, voitte ottaa yhteyttä Everydayn asiakaspalveluun.

Huom. Kaikki laskutusasiat (mm. laskun saapuminen) : Kysy suoraan Everyday: ltä.

d) Lasku. Voimme laskuttaa mm. yritysasiakkaita. Laskutuksesta tulee sopia Lelut24 :n kanssa erikseen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme etukäteen.

e) Käteinen (Nouto liikkeestä). Katso kohta 3. Hinnat

6. Palautukset

6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
6.2. Reklamoi tuotteen/tuotteiden palauttamisesta sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@lelut24.fi ENNEN tuotteen palauttamista 14 päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palauta paketti vasta kun saat meiltä vastauksen. Palautus lähetetään osoitteeseen Lelut24, Lukkotie 10, 40530 Jyväskylä Postin kautta sanomalla siellä että kyseessä on asiakaspalautus. Ota postista talteen seurantakoodi. Lelut24:lla on oikeus vähentää palautuksesta aiheutuneet postikulut.

6.3 Lähetyksen lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetyistä paketeista, joista ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, Lelut24 voi periä tuotteen lähettämisestä sekä palautuksesta aiheutuneet postikulut.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi miten toimitaan.
8. Reklamaatio

8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on rikki tai vaurioitunut tms, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Lelut24 :lle, joko sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@lelut24.fi tai puhelimitse (040-5650101). Annamme ohjeet miten asiakkaan tulee toimia.
9. Ylivoimainen este (Force majeure)

9.1. Lelut24 ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Lelut24 :n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Lelut24 :n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
10. Riitojen ratkaisu

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.